Απόφθεγμα

«Αυτοί που μελέτησαν προσεκτικά τον τρόπο διακυβέρνησης των ανθρώπων, πρέπει να έχουν πεισθεί  πως η τύχη των εθνών εξαρτάται από την εκπαίδευση των νέων.»

     Αριστοτέλης

Καλωσορίσατε στον δικτυακό μας τόπο

pro

Σας καλωσορίζουμε στον ανανεωμένο ιστότοπο του 6ου Γενικού Λυκείου Λαμίας και σας ευχόμαστε η επικοινωνία σας αυτή να συντελέσει στον εμπλουτισμό των γνώσεών σας και στην οικοδόμηση σχέσεων αγάπης με το σχολείο μας.

Διαβάστε περισσότερα...

Το Σχολείο μας

5

Η σχολική χρονιά 2012-2013 είδε ένα νέο εκπαιδευτικό ίδρυμα να γεννιέται στην πόλη μας, το 6ο Γενικό Λύκειο Λαμίας.

Διαβάστε περισσότερα...

Χωρίς Κατηγορία

Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών (1989)

 

Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών (1989)

Αγγλικός Τίτλος: Dead Poets Society

Tagline: Άδραξε τη μέρα.

Είδος: Δραματική
Διάρκεια: 128?
Γλώσσα: Αγγλικά
Χώρα: Η.Π.Α.

Υπόθεση:

Ο ντροπαλός Τοντ Αντερσον είναι ο νέος μαθητής ενός αυστηρού σχολείου αρρένων, όπου ο αδελφός του υπήρξε αριστούχος. Ο συγκάτοικός του, Νιλ, έξυπνος και δημοφιλής, ζει με την καταπίεση του πατέρα του. Η ζωή των δύο και των υπολοίπων συμμαθητών τους θα αλλάξει σύντομα με την έλευση ενός καινούργιου καθηγητή, του Κίτινγκ, που θα τους σπρώξει να πάνε ενάντια στο κατεστημένο.

Σκηνοθεσία:

Σενάριο:

Cast:

Robin Williams (John Keating), Robert Sean Leonard (Neil Perry), Ethan Hawke (Todd Anderson), Josh Charles (Knox Overstreet), Gale Hansen(Charlie Dalton)

 
 Κριτική :

?Oh captain, my captain!?. Σου χαρίζω μια γιορτή αφιερωμένη στην εποχή της αθωότητας? Όταν η δύναμη της προσδοκίας για τα όσα υπόσχεται το αύριο, κάνει τους τοίχους να μοιάζουν χάρτινοι και τους φραγμούς κούφιες προφάσεις. Μια ομάδα εφήβων, με οδηγό την ποίηση τολμούν να αναζητήσουν τον προσωπικό τους βηματισμό, με τον οποίο θα διασχίσουν τη ζωή και θα παραμείνουν όρθιοι. Προστάτης τους μέχρι την ελευθερία, ένας καθηγητής (Ρόμπιν Γουίλιαμς) που εκτός από τις γνώσεις των σχολικών εγχειριδίων, αναλαμβάνει αυτοβούλως να τους εκπαιδεύσει πως να στέκονται στο ύψος όλων εκείνων, που δεν μετριούνται με μηδενικά και προεξαργυρωμένες βραβεύσεις, αλλά με όνειρα και πίστη.

Ο καθένας ξεχωριστά θα αντλήσει δύναμη από τον ενθουσιασμό του διπλανού του, και όλοι μαζί θα σπάσουν μερικά από τα δεσμά που τους κληροδότησε το παρελθόν,  και τους κρατούσαν καταδικασμένους σε ένα γκρίζο μέλλον. Η συνοχή της παρέας θα διασπαστεί όταν ένα από τα μέλη δεν θα αντέξει την πίεση που θα του ασκηθεί από την οικογένεια του και θα αυτοκτονήσει. Ο διευθυντής της αυστηρής ακαδημίας στην οποία φοιτούν τα παιδιά, θα πάρει το ρόλο του δικαστή και θα καταδείξει ως ένοχο το νεοφερμένο καθηγητή με τις αντισυμβατικές μεθόδους, που αμφισβήτησε την παράδοση και χάρισε στους μαθητές του το επικίνδυνο δώρο του στοχασμού.

?Ο κύκλος των χαμένων ποιητών? δεν θα κλείσει ούτε όταν αναπόφευκτα, θα έρθει η ώρα που θα πρέπει πληρωθεί το τίμημα? Λίγο πριν το τέλος κάτι θα τους υπενθυμίσει ότι το ταξίδι γίνεται λιγότερο τρομακτικό μόνο όταν έχεις χαράξει ο ίδιος τη διαδρομή.

 

 

 

 

«Ανάμεσα Στους Τοίχους» Κείμενο της μαθήτριας Ευφροσύνης Στεργιοπούλου

Ο Francois (Francois Begaudeau) είναι ένας νεαρός καθηγητής τοποθετημένος σε πολυεθνικό σχολείο του Παρισιού. Η εργατικότητα και οι καλές προθέσεις τον κάνουν να ξεχωρίζει σ? αυτό το ηλεκτρισμένο σχολικό περιβάλλον. Παρά την επιμονή του, η καθημερινότητα αναδεικνύει σε πρωταγωνιστική θέση τις πολιτισμικές διαφορές, το ρατσισμό, τις προκαταλήψεις και τις αναπότρεπτες συγκρούσεις. Η υπόθεση της ταινίας επικεντρώνεται ως επί το πλείστον στους μαθητές μίας συγκεκριμένης τάξης για διάστημα ενός σχολικού έτους.

Παράγοντα καθοριστικό, ωστόσο, για την τελείωση της ταινίας αποτελούν όλοι οι χαρακτήρες της ταινίας που ερμηνεύουν απλά ? αλλά τόσο ανάγλυφα ? τους εαυτούς τους. Η ανταπόκριση καθηγητών, μαθητών και γονέων στο κάλεσμα των παραγωγών προδίδει πως είχαν πολλά να εκφράσουν.

Η ταινία θα μπορούσε να κατηγοριοποιηθεί ως ένα είδος ντοκιμαντέρ. Αν κι ο ισχυρισμός αυτός θεωρητικά δεν είναι αστήρικτος, εκείνο που ουσιαστικά τη διαχωρίζει απ? το σινεμά της τεκμηρίωσης είναι η ατόφια δραματουργία. Ο ρεαλισμός των χαρακτήρων και των καταστάσεων δεν υποκαθιστά την πλοκή προκειμένου να αλιευτεί μέσα απ? τα πλάνα μία τεκμηριωμένη αλήθεια. Κι είναι αυταπόδεικτο πως το ντοκιμαντέρ δεν συνεπάγεται αυτόματα εξαιτίας της παρουσίας κινηματογραφικού ρεαλισμού.

Η κοινωνική ταινία του Cantet μιλά για το σήμερα των νέων ανθρώπων, γεννημένων σ? έναν πολυπολιτισμικό κόσμο όντας κληρονόμοι παρελθοντικών αγκυλώσεων. Πρόκειται για κάτι νέο, ειλικρινές και στιβαρό, μία μοναδική εμπειρία, αυτοαναφορική και βιωματική ως ένα βαθμό αλλά συνάμα κι ένα από οθόνης κάλεσμα για επιστροφή στα θρανία. Το ?Ανάμεσα Στους Τοίχους? είναι ένα καθηλωτικό μάθημα, μία σχολική κλήση για επανεξέταση των ενήλικων στάσεων αναφορικά με τον κόσμο και τους γύρω μας. Αφιερωμένο εξαιρετικά σε όλους εμάς που ξεχνάμε ευκολότερα απ? όσο μαθαίνουμε.

  • «Στο Κύριό μας με Αγάπη» Κείμενο της μαθήτριας Ιωάννας Φρίκη

    Υπάρχουν άνθρωποι που θεωρούν το ρατσισμό εμπόδιο για την κοινωνική εξέλιξη των εφήβων; Ή μήπως τελικά οι φυλετικές διακρίσεις μπορούν να γεφυρώσουν λανθασμένες αντιλήψεις της εκάστοτε εποχής;
    Δεκαετία του ?60, Μεγάλη Βρετανία. Η εποχή που επέτρεψε στους ανθρώπους να ονειρευτούν, να δώσουν το δικό τους προσωπικό ύφος, την δική τους πνοή και να μάθουν την έννοια της ελευθερίας. Η δεκαετία που οι νέοι διψούσαν για επανάσταση, τότε που η ροκ εν ρολλ ήταν η μοναδική διέξοδος για τα προβλήματα και τις ανησυχίες τους. Θεωρείται μια περίοδος απελευθερωτικής ζωντάνιας, αμφισβήτησης και αντικομφορμισμού με πρωταγωνιστή τη νεολαία.
    Σ? ένα τέτοιο σχολείο, ένας καινούριος καθηγητής έχει να αντιμετωπίσει μια τάξη από απείθαρχους, ιδιότροπους, ατίθασους μαθητές, οι οποίοι παραβαίνουν το καθήκον τους και τις υποχρεώσεις τους. Η δύστροπη συμπεριφορά τους, αναγκάζει τον καθηγητή να περάσει από πολλές δοκιμασίες, έχοντας μόνο σύμμαχο την αγάπη του για το επάγγελμα και αυτή την τρομακτική επιθυμία του, αλλαγής νοοτροπίας των μαθητών του. Γρήγορα θα καταρρίψει το παιδαγωγικό σύστημα  της εποχής, προσπαθώντας να δημιουργήσει ένα νέο κλίμα διαπαιδαγώγησης με τον δικό του μοναδικό τρόπο, φέρνοντας στην επιφάνεια μερικά από τα προβλήματα και τους φόβους τους. Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος του εφευρίσκει έξυπνες μεθόδους με τις οποίες καταφέρνει όχι μόνο να προσελκύσει το ενδιαφέρον τους, αλλά και να πλάσει τους χαρακτήρες τους. Θα τους μάθει να συμπεριφέρονται ως ενήλικες, θα τους δείξει πολλά για τη ζωή και θα τους εμφυσήσει ευγενικά συναισθήματα και σεβασμό. Για τον καθηγητή Θάκερευ η κοινωνική και οικονομική πρόοδος είναι σίγουρη αν κάποιος προσπαθεί αρκετά σκληρά. Η φυλή και η τάξη δεν είναι εμπόδιο για την κοινωνική και οικονομική εξέλιξη.
    Μέσα από την ταινία « Στον κύριο μας με αγάπη» αποτυπώνεται όχι μόνο η νεανική εξέγερση και η δυναμική χειραφέτηση αλλά και η νεανική διεκδίκηση, η κοινωνική ανησυχία. Επιπλέον, εκείνο που πραγματικά την κατατάσσει μέσα στις πλέον αξιομνημόνευτες ταινίες του προηγούμενου αιώνα είναι η φιλοσοφία της γύρω από το εκπαιδευτικό σύστημα και το ρατσιστικό ιδεώδες της εποχής. Ολόκληρη η ταινία ακροβατεί επάνω στο δράμα και μάλιστα ο τρόπος που υποδύεται κάθε πρόσωπο το ρόλο του, την κατατάσσει στα μεγάλα αριστουργήματα της εποχής του ?60.
    Αυτό που αξίζει να σημειώσουμε είναι ότι η προσωπικότητα και η κουλτούρα κάθε ανθρώπου είναι διαφορετική, αρκεί αυτός που θα αναλάβει το μεγάλο αυτό έργο να εισβάλει στο μυαλό και στην ψυχή του κάθε ατόμου, να πετύχει την «αχίλλειο πτέρνα» του.

    Η νίκη κατά των αδυναμιών μας είναι το δυσχερέστερο έργο. Πολλές φορές ένα μάθημα όπως η Χημεία, η Φυσική ή τα Αρχαία είναι απλά γνώσεις. Αν εσύ ο ίδιος δεν έχεις οριοθετήσει τον εαυτό σου, δεν έχεις διαμορφώσει τη δική σου προσωπικότητα, πως μπορείς να ενταχθείς ομαλά σε μια κουλτούρα, στην κοινωνία;

    Είναι μια ταινία, η οποία συνθλίβει φυλετικά, κοινωνικά και φιλοσοφικά εμπόδια.

«Τα Παιδιά της Χορωδίας» Κείμενο του μαθητή Φραγκίσκου Τριανταφύλλου

Η ιστορία ξεκινάει παρουσιάζοντάς μας ένα ηλικιωμένο άνθρωπο να αναπολεί τα χρόνια που ήταν καθηγητής?

Έχοντας περάσει λίγο καιρό στην εκπαίδευση καλείται να πάει να διδάξει σε ένα ιδιαίτερο σχολείο .Πηγαίνοντας εκεί , συναντά κάτι για το οποίο δεν ήταν προετοιμασμένος .Ένα σχολείο όπου οι μαθητές υποβάλλονταν σε στρατιωτική πειθαρχία και όπου η παραμικρή ατασθαλία είχε ως επακόλουθο μια παραδειγματική τιμωρία από τον διευθυντή, του οποίου το σύνθημα ήταν: δράση-αντίδραση ,δηλαδή , για κάθε πράξη των μαθητών θα πρέπει να υπάρχουν και οι ανάλογες συνέπειες. Ο καθηγητής,  ύστερα από πολλές προσπάθειες , κατάφερε , εν μέρει, να τιθασεύσει το ανήσυχο πνεύμα των μαθητών του, οργανώνοντας μια χορωδία. Παρά τις φάρσες και τα πειράγματα που συνεχώς και αδιαλείπτως δέχονταν από ους μαθητές του και παρά την δυσπιστία των συναδέλφων του, για το αν  η απόπειρά του αυτή θα είχε θετική κατάληξη οι μέρες κυλούσαν ήρεμα. Ένας καινούριος μαθητής όμως, ήρθε για να προκαλέσει αναστάτωση στο πλέον ήρεμο αυτό σχολείο .Ή απροσάρμοστη και προσβλητική προς το σύστημα συμπεριφορά του είχε ως επακόλουθο , την αποβολή του. Ο μαθητής αυτός ως αντίποινα θέλησε να τυλίξει το πρώην σχολείο του στις φλόγες .

Πρόκειται λοιπόν, για μια ευαίσθητη ταινία όπου σε ένα αφιλόξενο περιβάλλον ένας άνθρωπος γεμάτος θέληση και φιλοδοξίες καταφέρνει να οργανώσει μια χορωδία που κατάφερε  να αναδείξει το σχολείο και να κάνει όλα τα μέλη του, καθηγητές και μαθητές υπερήφανους.

     Σας καλωσορίζουμε στον ανανεωμένο ιστότοπο του 6ου Γενικού Λυκείου Λαμίας και σας ευχόμαστε η επικοινωνία σας αυτή να συντελέσει στον εμπλουτισμό των γνώσεών σας και στην οικοδόμηση σχέσεων αγάπης με το σχολείο μας.

   Το σχολείο μας προσφέρει εκπαίδευση υψηλού επιπέδου σε ένα κτήριο σύγχρονο, υψηλής αισθητικής και ταυτόχρονα λειτουργικό, που φρόντισε γι? αυτό η πολιτεία μας. Πιστεύω ότι όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό, οι μαθητές μας και οι γονείς και κηδεμόνες τους θα το τιμήσουν και θα το προστατέψουν.

   Ο Διευθυντής του καθώς και ο Σύλλογος των Διδασκόντων θα βρίσκεται κοντά στις ανάγκες των μαθητών μας, των γονέων και κηδεμόνων τους, καθώς και σε όλη την κοινωνία της πόλεώς μας. Επιδιώκουμε αγαστή συνεργασία με τους μαθητές μας, τους γονείς και κηδεμόνες τους, καθώς και με όλους τους κοινωνικούς φορείς της πόλεώς μας.

   O Διευθυντής και ο Σύλλογος των Διδασκόντων ευχόμαστε ολόψυχα στους μαθητές μας καλή πρόοδο, πνευματική και ψυχική ανάταση, σωματική υγεία, καλή και δημιουργική σχολική χρονιά γεμάτη αισιοδοξία και επιτυχίες. 

 

   

 

Σελίδα 1 από 3

Χρήσιμες Συνδέσεις

Native Compatibility

Joomla! 2.5 - Get more

JSN Epic is natively compatible with both Joomla! 2.5 and Joomla! 3.x.

The installation package is compatible with both Joomla CMS.

Στατιστικά

Σήμερα13
Χτες17
Αυτή την Εβδομάδα30
Αυτό το Μήνα300
Σύνολο66468

Η Διεύθυνση σου: 3.129.22.159 Χρησιμοποιείς: Unknown - Unknown Τρίτη, 20 Μαΐου 2025 19:04

Powered by CoalaWeb

Ψηφιακό Σχολείο

sxoleio1Ιστότοπος Σχολικών Βιβλίων σε Ψηφιακή μορφή του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ψηφιακά Βοηθήματα

Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Βοηθήματα

Ιστότοπος Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Βοηθημάτων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

diktio

Εκπαιδευτικό Ενδοδίκτυο του Υ.ΠAI.Θ., που διασυνδέει σχολεία - εκπαιδευτικούς - διοικητικές υπηρεσίες και εποπτευόμενους φορείς του Υ.ΠAI.Θ.

Joomla templates by Joomlashine